Merk in de spotlight: Toys Up
Heb je het leuke artikel in het Algemeen Dagblad gezien van zaterdag 23 november? Oprichtster van E&co Warenhuis, Janneke Kreek, stond te stralen op de foto die erbij is geplaatst. Met trots vertelt zij over de samenwerking met de piepjonge start-up: Toys Up – ‘Speelgoed met een verhaal, maar dan zo goed als nieuw’.
Al het speelgoed van Toys Up is circulair. Diverse partijen helpen als een soort keten hierbij. Het is opgehaald bij mensen thuis, gesorteerd en daarna professioneel schoongemaakt. Van verschillende blokjes en onderdelen van Lego en Duplo worden nieuwe sets samengesteld waar een kind met zijn eigen creativiteit uren speelplezier kan hebben. Ook kan je prachtig houten speelgoed aanschaffen voor een zeer vriendelijke prijs. Allemaal stevig speelgoed dat gemaakt is om jarenlang doorgegeven te worden.
Door het in een mooie doos te stoppen, welke is gemaakt van gerecycled materiaal, zoals voormalige vloerdelen, wordt het weer een prachtig te geven cadeau.
Het AD artikel haalt een onderzoek van consumentenpsycholoog Patrick Wessels aan, waaruit is gebleken dat het uitpakken van een cadeautje is wat blij maakt, de inhoud ervan is niet eens zo belangrijk. Wij hebben dit toffe merk een ere plekje gegeven in de etalage, omdat we hopen hiermee zoveel mogelijk mensen op het idee te brengen of over de drempel heen te helpen stappen om speelgoed met een goed verhaal een tweede leven te geven.



